20.12.08

O automóbil (I): o problema en cifras


Citroën recoñece ter un stock de 700.000 coches, polo que necesita sacrificar produción nas súas seis maiores plantas de Europa (a de Vigo entre elas), que apenas traballarán en decembro.
O actual volume de existencias, ademais de baixar os ingresos en caixa, dispara os custos fixos aos que debe facer fronte o fabricante.

A man de obra representa só o 10% do custo de produción de un vehículo, fronte ao 60% das materias primas e o 30% restante, que supoñen enerxía, transporte e loxística.... Ás veces é máis rendible poñer fin á produción, aínda que durante ese tempo os empregados reciban o 100% do salario.
Outros traballadores non foron tan afortunados e víronse despedidos (en Vigo foron eliminados 1230 contratos).


As cifras xerais do sector indican que, en 2008, regresou a niveis de 1998 tras diminuir as vendas un 28% no ano e un 50% en decembro. E a previsión para o 2009 é dun 10% menor, segundo a Asociación de fabricantes.